علی شریعتمداری “عضو شورای انقلاب فرهنگی” جمهوری اسلامی و از سازمان دهندگان حملات رژیم به دانشگاهها و دانشجویان مرد!

علی شریعتمداری از اعضای “شورای انقلاب فرهنگی” جمهوری اسلامی مرد.در فروردین سال ۱۳۵۹ خمینی جنایتکار دستور حمله به دانشگاهها را صادر کرد. علی شریعتمداری در این دوره توسط خمینی به عضویت “عضو شورای انقلاب فرهنگی” رژیم در آمد. از آغاز”انقلاب فرهنگی” رژیم در سال ۱۳۵۹  وی از قمه کشان حکومتی در معیت عبدالکریم دباغ معروف به سروش، از سازماندهندگان یورش رژیم به دانشگاهها بود. وی عضو گروه”پاکسازی دانشگاهها” بود و صدها دانشجو و استاد دانشگاه  چپ و انقلابی به فرمان وی دستگیر، دهها نفر با پرونده سازی وی محکوم به اعدام و صدها نفر به زندان محکوم شدند. سایر اعضای این باند حکومتی سرکوبگران اعتراضات دانشجویان در سال ۵۹ و ۶۰ عبارت بودند از: محمد جواد باهنر، محمدی مهدی ربانی املشی، حسن حبیبی، شمس آل احمد و جلاالدین فارسی.

محمد شکوهی  ۲۰ دیماه ۱۳۹۵ برابری با ۹ ژانویه ۲۰۱۷

خبر ایرنا در باره مرگ علی شریعتمداری

ایرنا  در باره خدمات این عنصر جانی حکومت  نوشت:”علی شریعتمداری از همان ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی حضور در سمت های مهم و حساسی مانند: عضویت در ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی ، ریاست گروه برنامه‌ریزی درسی رشته‌ های علوم انسانی، عضویت در هیئت مرکزی گزینش و استخدام عضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، عضویت در هیئت رئیسه انجمن‌ ایرانی تعلیم و تربیت و … را نیز در کارنامه خود دارد .به پاس خدمات علمی و فرهنگی ایشان مدال درجه یک علمی و نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و لوح چهره ماندگار علمی کشور را نیز دریافت کرده است”.

 

Image

تصویر بالا: حمله اوباشان حزب الله و بسیجی به دانشجویان دانشگاه تهران در جریان «انقلاب فرهنگی» رژیم در سال ۱۳۵۹ زمانی  که دانشجویان در داخل دانشگاه تهران مقاومت می کردند.

———————-

برای اطلاعات بیشتر به سری برنامه های کانال جدید که لینکشان ضمیمه است مراجعه نمائید

در انقلاب فرهنگی سال ۵۹ در دانشگاههای ایران چه گذشت؟ به نقل از شاهدین عینی در کانال جدید

در این برنامه تلویزیونی زنده در کانال جدید،  شاهدین زنده از انقلاب فرهنگی وخاطرات خود صحبت می کنند.  در این برنامه گوشه کوچکی از جنایات رژیم و همچنین از مقاومت دانشجویان در مقابل این سرکوب خونین گزارش داده می شود

بیان دیدگاه